تعریف بازاریابی

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما عزیزان و کاربران محترم به ورا وب خوش آمدید.
آیا از فوت و فن بازاریابی آگاهید ؟ آیا میدانید چگونه برای سایت و خدمات خود بازاریابی کنید؟ ما در این مقاله بازاریابی را برای شما باز کرده و همه ابعاد آن را بررسی خواهیم کرد.
هر شرکت دو وظیفه اصلی و مهم دارد مارکتینگ و نو آوری.
معنی نو آوری از روی کلمه : آوردن چیزی نو به زبان ساده وظیفه هر سازمان ارائه چیز جدیدی است و تکرار کارهایی که در گذشته به موفقیت منجر شده اند چیزی به غیر از شکست به دنبال ندارد دلیل خرید همان چیزی است که ما ارائه میکنیم تا زندگی مردم را بهبود ببخشیم.
ولی برگردیم به دومین وظیفه، یعنی بازاریابی. مفهومی که بارها دیده شده است با مفاهیمی مثل تبلیغات و فروش اشتباه گرفته میشود؛ اختلافی از متقاعدکردن مشتری تا به داشتن آنچه که مشتری میخواهد.
به این ترتیب محصول آسان تر راحت تر و با هزینه فروخته میشود.
بیاید به سراغ بررسی تعریف بازاریابی و اصول آن برویم.
کلمه معادل بازاریابی marketing است. پسوند یابی در فارسی برای ساخت کلمه ایی مانند یافتن است کلمه ما هم از دو بخش بازار و یابی تشکیل شده یعنی یافتن بازار.
بازاریابی به معنی شناسایی و رفع نیاز های انسانی و اجتماعی به طور سود آور است.
نیازهای انسانی، انگیزه و دلیلی پشت هر عمل و فعالیت ماست؛ کاری را میکنیم تا نیاز خاصی را برآورده کنیم. نیازهای اساسی لازمهٔ بقا و شکوفایی ماست؛ مثل غذا، پوشاک و پناهگاه. میتوانیم بگوییم نیاز های انسانی همان نیاز های فردی است.
مدیران کسب و کار ها گاهی اوقات بازاریابی را به عنوان هنر فروش محصولات فرض میکنند بنابراین فروش مهم ترین بخش بازاریابی نیست.
فروش فقط نوک کوه یخ بازاریابی است.
تلاش ها و فعالیت هایی که میکنیم تا یک بازار مناسب برای محصول دست و پا کنیم. ما برای این بازار و این بازار برای ما سودآور است و هر طرف برای دیگری یک فایده دارد.
غذاهای منجمد، کنسروها، خودرو، یخچال، تلویزیون، تخممرغ و آهن.
سرویس های خطوط هواپیمایی، هتل ها، آرایشگر ها، سرویس های تعمیرات و نگهداری لوازم خانه و خودرو، حسابداری، بانکداری، وکلا، مهندسان، پزشکان، برنامهنویس ها، مشاوران کسب و کار و بازاریاب ها.
املاک سهام یا اوراق قرضه.
موبایل قاب، بزرگترین فروشگاه قاب موبایل ایران.
بازاریاب کسی است که به دنبال یک پاسخ از طرفِ دیگر ماجرا یعنی مشتری است.
پس میتوان گفت بازاریاب در تحریک تقاضا برای محصول مهارت دارد؛ ولی این دیدگاه بخش کوچکی از کاری است که او انجام میدهد.
برخی معیار های آنلاین برای سنجش تعامل عبارتاند از: لایک و کامنت اینستاگرام، نظرات وبلاگ، اشتراک گذاری ویدئو و کلیک کردن روی تبلیغ ما میتوانیم بازاریابی را به عنوان شناسایی ایجاد ارتباط تحویل و نظارت بر همین ارزش در نظر بگیریم چیزی که مخاطب درک میکند.
اگر عملکرد محصول در حد و اندازهٔ انتظار مشتری نباشد، مشتری نا امید میشود.
حال اگر عملکرد قابل قبول باشد و مطابق انتظار مشتری باشد او راضی و خوشحال است.
زنجیره تامین (به زبان ساده) کانالی است که از مواد خام یا اجزای تشکیلدهنده تا محصول نهایی (که قرار است به خریدار منتقل شود) امتداد دارد.
رقابت شامل تمام پیشنهادات قطعی و بالقوهٔ رقیب و جایگزینهایی است که یک خریدار شاید در نظر بگیرد. بزرگترین سطح هم رقابت عمومی است. در اینجا هر شرکت با سایر شرکت ها بر سر هزار تومان یک مشتری میجنگد. تفاوت این سطح با سطح قبلی هم این است که در اینجا ممکن است محصول هر شرکت برای رفع یکی از نیاز های مخاطب مناسب باشد.
در این مقاله سعی کردیم با زبان ساده به شما بگوییم بازاریابی چیست بازاریابی تامین نیاز های مشتریان همزمان با کسب سود است به همین دلیل است که همهچیز با تعیین بازار هدف شروع میشود. بازاری که برای ما سودآور است و در مقابل، ما هم میتوانیم به خواستهٔ آن پاسخ دهیم.
از شما همراهان همیشگی ورا وب بابت حمایت ما کمال تشکر را داریم.