طراحی وب فرآیند برنامهریزی، مفهومسازی، و ترتیب دادن محتوا به صورت آنلاین است.
امروزه، طراحی یک وب سایت فراتر از زیباییشناسی میرود تا عملکرد کلی وب سایت را شامل شود.
طراحی وب همچنین شامل برنامههای وب، برنامههای تلفن همراه، و طراحی رابط کاربر است.
آیا میدانستید که طراحی وب میتواند تاثیر زیادی بر عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند گوگل داشته باشد؟
این مقاله به شما اطلاعات مفیدی درباره نحوه ایجاد یک وب سایت میدهد. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.
در این مقاله ما به موارد زیر می پردازیم:
طراحان در همه جا به دنبال انگیزه هستند. در اینجا برخی از بهترین سایت ها برای کمک به دریافت افکار و ایده های خلاقانه شما آورده شدهاست:
دو روش اصلی برای طراحی یک وب سایت وجود دارد:
استفاده از یک app دسکتاپ یا استفاده از یک وب سایت. ابزاری که شما تصمیم میگیرید از آن استفاده کنید براساس اندازه تیم، بودجه شما و نوع سایتی که میخواهید ایجاد کنید و الزامات فنی آن متفاوت است.
برنامههای دسکتاپ نیاز به طراحان دارند تا طراحی خود را بسازند و آن را به یک تیم توسعه ارسال کنند که بتواند طراحی را به کد تبدیل کند. اغلب برنامههای رومیزی برای طراحی وب سایتها عبارتند از فتوشاپ و طرح.
این استاندارد برای وب سایتهای بزرگ و یا پیچیده است، زیرا به طراح اجازه میدهد تا بر ظاهر کلی و احساس تمرکز کند، در حالی که همه چالشهای فنی به تیم توسعه منتقل میشوند. متاسفانه، این فرآیند میتواند پرهزینه و زمان گیر باشد زیرا منابع متعدد، مجموعههای مهارتی و اعضای تیم مورد نیاز هستند.
برای اجتناب از درگیر شدن یک توسعه دهنده، استفاده از یک سازنده وب سایت برای طراحی سایت با الزامات فنی کمتر مفید است.
امروزه بسیاری از سازندگان وب سایت وجود دارند که طیف وسیعی از ویژگیها و خدمات را ارائه میکنند.varaweb، Wix، Squarespace، Webflow و Pagecloud تنها چند نمونه از سازندگان وب سایت محبوب هستند که در قابلیتهای طراحی، گزینههای الگو، قیمت و تجربه کلی و ویرایش متفاوت هستند. با دقت تحقیق خود را انجام دهید، آزمایش رایگان انجام دهید و تعیین کنید کدام سکو برای نیازهای وب سایت شما مناسب است.
سازندگان وب سایتها ، سایتهای رسپانسیو یا واکنشی را ایجاد میکنند که تجارب ساختمانی متفاوتی را ارائه میدهند. این مفاهیم در قسمت پایین به تفصیل مورد بحث قرار خواهند گرفت تا بتوانید درک کنید کدام سازندگان برای شما کارآمد خواهند بود. اگر نمیدانید چگونه کد گذاری کنید، آشنا شدن با آزادیها و محدودیتهای ابزارهای طراحی وب مختلف ضروری است. به عنوان مثال، گرچه wordpress محبوبترین پلتفرم وب سایت است، اما به دلیل گزینههای سفارشیسازی محدود آن، با طراحان دیداری محبوب نیست.
قبل از شروع ساخت یک وب سایت، مشخص کنید که وب سایت تان به چه چیزی نیاز دارد، آیا در حال ایجاد گالری عکس هستید؟ چند بار وب سایت خود را به روز رسانی میکنید؟ آیا به فرم ارتباط نیاز دارید؟ یک سازنده وب سایت انتخاب کنید که به شما در انجام موثر آن اهداف کمک کند.
هنگام طراحی یک وبسایت، مهم است که ظاهر و قابلیت های سایت را در نظر بگیریم. ادغام این عناصر، قابلیت استفاده و عملکرد کلی سایت را به حداکثر می رساند. قابلیت استفاده از سایت شما شامل عناصر آسان مانند : حرکت رابط کاربری، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر، متن نوشته شده و به خوبی قرار داده شده و یک طرح رنگی است. عملکرد سایت شما به سرعت، رتبه بندی، جستجو و توانایی جذب مخاطبان شما اشاره دارد.
در اینجا یک مرور سریع از عناصر است که باید در هنگام طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی کار می کند. هر بخش راهنمایی ها و ترفندها را برای کمک به شما فراهم می کند.
اساسا، ظاهر وب سایت و متن شما باهم مرتبط هستند. مهم است که نویسندگان محتوا و طراحان با هم کار کنند تا طراحی یکپارچه با عناصر متعادل ایجاد کنند. تمرکز بر ایجاد تکه های متن (با استفاده از بلوک های متن) به منظور تعریف گرافیک و تصاویر خود.
فونتی را انتخاب کنید که طراحی کلی شما را تعریف می کند. فونت باید با طرح رنگ، گرافیک، تصاویر، خود را چفت کند و لحن کلی وب سایت شما را تقویت کند. ابزارهایی مانند Combinator Font Canva می تواند به شما کمک کند پک کامل برای فونت خود را پیدا کنید. ابزارهای طراحی وب مانند PageCloud حتی شامل قطعات متعدد فونت در برنامه خود هستند.
رنگها یکی از مهمترین عناصری هستند که هنگام طراحی یک وب سایت در نظر گرفته میشوند. به خاطر داشته باشید که تصورات غلط زیادی در مورد روانشناسی رنگ وجود دارد، و تمرکز، بر روی رنگهایی است که طراحی کلی و لحن وب سایت شما را تعریف میکنند. طرح رنگ خود را با برند و پیامهایی که میخواهید به مخاطبین خود منتقل کنید تنظیم کنید.
اینکه چگونه تصمیم میگیرید محتوای خود را قرار دهید تا تاثیر چشمگیری بر قابلیت های کاربردی و سایت شما داشته باشد مهم است. با این وجود، قوانین خاصی در هنگام انتخاب طرح وجود ندارد، اما چند اصل مهم برای حفظ ذهن وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که نیازهای مخاطبان را هدف قرار گرفته اید و از یک طرح بیش از حد استفاده نکنید چون ممکن است میزان تاثیر پذیری شما بر روی مخاطب را از بین ببرد .
استفاده از عناصر گرافیکی در طراحی وب می تواند به طور یکپارچه متن و تصاویر را ادغام کند و به ظاهر کلی سایت کمک کند. ترکیب رنگ های زیبا و اشکال می تواند به توجه بازدیدکنندگان سایت های شما کمک کند و به جریان کلی سایت شما کمک کند.
فاصلهگذاری یک عنصر کلیدی برای ایجاد تصویری خوشایند و آسان برای هدایت وب سایتها است. هر عنصری که در طراحی شما وجود دارد، فاصلهگذاری را به یک طریق و یا به شیوهای دیگر ترکیب میکند. استفاده مناسب از فضای خالی در ایجاد یک طراحی که متن، عکسها و گرافیک را کاملا متعادل میکند بسیار مهم است. فاصلهگذاری سازگار میتواند به کاربران شما کمک کند وب سایت شما را به راحتی هدایت کنند.
طرحهای شگفتانگیز میتوانند اطلاعات زیادی را در عرض چند ثانیه به اشتراک بگذارند. این کار با استفاده از تصاویر و آیکون های بسیار قدرتمند امکان پذیر میشود. تصاویر و آیکون هایی را انتخاب کنید که پیام شما را پشتیبانی و تقویت میکنند. جستجوی سریع گوگل برای تصاویر و شمایلهای مربوط به ذخیره، هزاران گزینه را ایجاد میکند. برای کمک به ساده کردن جستجو، چند مورد از موارد گفته شده در زیر قرار دارند:
تصاویر و شمایلهای آزاد
تبدیل تصاویر و شمایلهای ویژه
ادغام ویدیو در طراحی وب به طور چشم گیری در میان طراحان محبوب است. زمانی که به درستی استفاده شود، میتواند به کاربران شما کمک کند، پیامی را درک کنید که نمیتواند به درستی از طریق متن یا تصویر منتقل شود. به خاطر داشته باشید که داشتن یک صفحه تلویزیون در رستوران، چشمهای بازدیدکنندگان به سمت تصاویر متحرک می کشاند. دقت کنید که ویدیوهای شما با چیزی از سایر عناصر مهم رقابت نکند.
این عناصر عملکردی، زمانی که وب سایت خود را طراحی میکنید ضروری هستند. یک وب سایت برای رتبهبندی بالای موتورهای جستجو و دادن بهترین تجربه ممکن، که برای کاربران بسیار مهم است باید به درستی عمل کند.
ناوبری وب سایت شما، یکی از عناصر اصلی است که مشخص میکند آیا وب سایت شما درست کار میکند یا خیر؟
بسته به مخاطبین خود، ناوبری شما میتواند به چندین هدف خدمت کند:
کمک به اولین بازدید کنندگان برای کشف آنچه که سایت شما ارائه میدهد،
دسترسی آسان به صفحات شما برای بازگشت بازدیدکنندگان،
بهبود تجربه کلی هر بازدیدکننده.
این روشها را برای ارزیابی بیشتر در زمینه ناوبری بررسی کنید.👇👇
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
بازدید کنندگان سایت شما، چندین روش تعامل با سایت شما را بسته به دستگاه خود (پیمایش، کلیک کردن، تایپ کردن، و غیره) دارند. بهترین طراح های وب سایت این تعاملات را ساده تر می کند تا کاربر را درک کنند که آنها در کنترل هستند.
در اینجا چند نمونه را بیان می کنیم :
چندین تکنیک انیمیشن وب وجود دارد که می تواند به طراحی شما کمک کند توجه بازدید کننده را جلب کند و به بازدیدکنندگان خود اجازه دهید با ارسال بازخورد با سایت، ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، افزودن دکمه ها یا فرم ها می تواند بازدید کنندگان سایت شما را درگیر کند. اگر شما برای طراحی وب تازه کار هستید، توصیه می کنیم انیمیشن های خود را ساده نگه دارید تا از مداخله توسعه دهنده جلوگیری شود.
هیچکس وب سایت کند را دوست ندارد. اگر باید بیش از چند ثانیه صبر کنید تا یک صفحه باز شود، به سرعت میتواند بازدیدکننده را از ادامه یا بازگشت به سایت باز دارد صرفنظر از این که چقدر زیبا است. اگر سایت شما به سرعت بارگذاری نشود، در جستجو خوب عمل نخواهد کرد (به عنوان مثال رتبه بالایی در گوگل را بدست نخواهد آورد).
سازندگان سایت معمولا به طور معمول محتوای شما را برای بارگذاری سریعتر فشرده میکنند، با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد. با دقت تحقیق کنید که سازندگان این سایت به بهترین نحو برای مطالبی که در سایت خود خواهید داشت بهترین کار را انجام خواهند داد.
به عنوان مثال، PageCloud تصاویر شما را بهینه میکند تا بارگیری سریع برای سایتهایی با تعداد زیاد و یا چند عکس را تضمین کند.
ساختار وب سایت نقش مهمی در تجربه کاربر (UX) و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ایفا می کند. کاربران شما باید بتوانند به راحتی از طریق وب سایت حرکت کنند بدون اینکه با مسائل ساختاری مواجه شوند.
یک خزنده (ربات) یک برنامه خودکار است، که از طریق وب سایت شما جستجو می شود و می تواند عملکرد آن را تعیین کند. ناوبری ضعیف می تواند منجر به تجربه ناخوشایند کاربر و رتبه بندی سایت شود.
یک طراحی عالی بایدسازگاری بین مرورگر وب و سازگاری با دستگاه را داشته باشد. اگر شما سایت خود را از صفر میسازید، توصیه میکنیم که از یک ابزار تست متقابل استفاده کنید تا این فرآیند خستهکننده سریعتر و کارآمدتر شود. از طرف دیگر، اگر از یک سکوی ساخت وب سایت استفاده میکنید، تست cross از سوی تیم توسعه شرکت مورد توجه قرار میگیرد و به شما اجازه میدهد تا بر روی طراحی تمرکز کنید.
درک جوانب مثبت و منفی وب سایت های واکنشگرا و رسپانسیو به شما کمک خواهد کرد، تعیین کنید که کدام سازنده وب سایت برای نیازهای طراحی وب سایت شما بهترین کار را خواهند کرد.
طراحی وب سازگار با استفاده از دو یا چند نسخه از یک وب سایت که برای اندازه های صفحه نمایش خاص سفارشی شده است. وب سایت های واکنش گرا را می توان به دو دسته اصلی بر اساس چگونگی تشخیص سایت که اندازه ان باید نمایش داده شود، تقسیم می شود:
هنگامی که مرورگر شما به یک وب سایت متصل می شود، درخواست HTTP است که به سرور در مورد نوع دستگاه برای مشاهده صفحه اطلاع می دهد. وب سایت واکنش گرا می داند چه نسخه از سایت برای نمایش بر اساس آنچه که دستگاه در حال تلاش برای رسیدن به آن است (به عنوان مثال دسکتاپ، تلفن همراه، تبلت) به نمایش بگذارد. اگر پنجره مرورگر را بر روی یک دسکتاپ کاهش دهید، صفحه همچنان به نمایش ‘نسخه دسکتاپ’ ادامه خواهد داد تا اندازه جدیدی را کاهش دهد.
وب سایت های پرس و جو از (یک ویژگی CSS)استفاده میکند که صفحه وب را قادر میسازد تا با اندازههای مختلف صفحه مطابقت داشته باشند و breakpoints (اندازههای خاصی عرض)را برای تغییر بین نسخههای مختلف ایجاد میکند. پس به جای داشتن یک کامپیوتر رومیزی، تبلت، و نسخه موبایل، شما در نسخههایی با عرض ۴۸۰ px، ۷۶۸ px، و ۴۸۰ عرض ۵۰۰ px استفاده خواهید کرد. این امر انعطافپذیری بیشتری را در هنگام طراحی و تجربه بهتر به عنوان وب سایت شما براساس عرض صفحه نمایش میدهد.
ویرایش WYSIWYG (آنچه میبینید چیزی است که شما به دست میآورید)
طراحی سفارشی سریعتر و آسانتر است تا آن را بدون کد بسازیم.
بارگذاری سریع صفحات
وب سایتهای رسپانسیو میتوانند از چیدمان های شبکهای انعطافپذیر استفاده کنند که بر حسب درصد هر عنصر در ظرف خود قرار میگیرد:
اگر یک عنصر (به عنوان مثال یک سرصفحه)۲۵ درصد از کانتینر خود را داشته باشد، این عنصر ۲۵ درصد باقی خواهد ماند بدون توجه به تغییر اندازه صفحه. وب سایتهای پاسخگو همچنین میتوانند از breakpoints برای ایجاد یک نگاه سفارشی در هر اندازه صفحه استفاده کنند، اما بر خلاف سایتهای واکنش گرا، تنها زمانی که به یک وب سایت breakpoint و پاسخگو برخورد میکنند، با توجه به اندازه صفحه نمایش داده میشوند.
تجربه بزرگ در هر اندازه صفحه نمایش، صرف نظر از نوع دستگاه.
سازندگان وب سایت پاسخگو معمولا سفت و محکم هستند که باعث می شود طراحی سخت به ‘شکستن’
تن از قالب های موجود برای شروع.
نیاز به طراحی گسترده و تست برای اطمینان از کیفیت (هنگام شروع از خراش).
بدون دسترسی به کد، طرح های سفارشی می تواند چالش برانگیز باشد.
مهم است که توجه داشته باشید که سازندگان وب سایت می توانند شامل هر دو ویژگی های واکنش گرا و پاسخگو باشند. به عنوان مثال، PageCloud اخیرا مجموعه ای از ویژگی های خود را معرفی کرد که به محتوای شما اجازه می دهد تا پاسخگو را پاسخ دهند، حتی اگر وب سایت خود هنوز هم واکنش گرا باشد.
مسلما WIX و PageCloud و varaweb سه تا از بهترین سازنده های وب سایت در بازار امروز هستند. هر سه از رویکرد واکنش گرا استفاده می کنند، به این معنی که کشیدن و رها کردن و قابلیت های WYSIWYG آنها به هیچ کدام نیست. شما می توانید فقط در مورد هر چیزی بدون نیاز به نوشتن یک خط کد درست کنید.
WIX از سال 2006 بوده است و از آن زمان تا به حال طیف گسترده ای از ویژگی ها و قالب ها را در مورد هر نیاز کسب و کار توسعه داده است. امروز، این یکی از ساده ترین ابزار برای مبتدیان است.
گرچه انتخاب بهترین در این گروه دشوار است، اما در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید:
اگر به دنبال تجربه عالی از مشتری مداری هستید، PageCloud و varaweb را انتخاب کنید.
اگر به دنبال چیزی واقعا ساده هستید و تجربه طراحی زیادی ندارید، Wix را انتخاب کنید.
اگر میخواهید با یک توسعه دهنده کار کنید، PageCloud را انتخاب کنید.
اگر گزینه های الگو بسیاری میخواهید، Wix و varaweb را انتخاب کنید.
اگر شما برنامه نویس هستید و تجربیاتی در انتشار برنامه های دسکتاپ دارید ، PageCloud را انتخاب کنید.
در حالی که هر سه شرکت آزمایشهای رایگان ارائه میدهند، ما توصیه میکنیم که هر سه را قبل از تصمیمگیری آنها امتحان کنید.
وب سایت های تجارتی بخش مهمی از طراحی وب سایت هستند. ایجاد یک فروشگاه آنلاین که سرعت خوب داشته باشد و به طور دقیق به نمایش گذاشتن محصولاتمان و برای داشتن تجربه بهترین خرید آنلاین برای مشتریان بسیار مهم است.
امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا ضروریات را در طراحی وب، بهتر درک کنید. برای بررسی، بیایید نگاهی به برخی از عناصر کلیدی در طراحی یک وب سایت که هر دو زیبا و کاربردی است:
1. کاربر همیشه در اولویت: تجربه کاربر باید در خط مقدم طراحی شما باشد، زیرا کاربران شما در نهایت تعیین می کنند تا تعیین کنند که آیا وب سایت شما ارزش دیدن دارد یا خیر.
2. بهترین سازنده وب سایت را برای نیازهای خود انتخاب کنید: از خودتان بپرسید که توابع اصلی وب سایت شما چیست، و یک سازنده وب سایت را انتخاب کنید که این نیازها را تامین می کند.
3. متعادل کننده عناصر بصری: مهم است که تعادل بین متن، گرافیک، چندرسانه ای و طرح رنگی خود را حفظ کنید تا از پیام هایی که در حال تلاش برای انتقال هستند جلوگیری کنید.(بنر های تبلیغاتی)
در حال حاضر که شما اصول اولیه را در طراحی وب سایت تسلط دارید، مطمئن شوید که پست های بیشتری را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سازندگان وب سایت، روند طراحی، عناصر طراحی میبینید.
ترجمه شده از سایت : pagecloud
برای استفاده بیشتر از خدمات ما لطفا حساب کاربری خود را ایجاد نمایید
ثبت نام ورود به سایتدرحال ارسال اطلاعات ، لطفاً منتظر بمانید ...